JCDecaux vann Västtrafiks upphandling – tar över 1,000 reklamytor i Västsverige

Från och med första juli blir JCDecaux det största räckviddsmediet i Västsverige. Cirka 1,000 reklamytor flyttas över till JCDecaux från Clear Channel i Västtrafiks senaste upphandling. Även utomhusreklamen på fristående tavlor i Kungsbacka tas över av JCDecaux, vilket stod klart i en upphandling hösten 2016. Detta ger JCDecaux exklusivitet för den högsta räckvidden utomhus i Göteborgs A – Region samt resten av Västra Götaland.

”JCDecaux har sedan länge den bästa produkten utomhus i de 20 största städerna i Sverige och inte minst i Stockholm tack vare våra nya digitala utomhustavlor. Avtalen med Västtrafik och Kungsbacka ger oss nu även exklusivitet på heltäckande utomhusreklam i Västra Sverige vilket är mycket glädjande”, säger Vd Magnus Heljeberg.

De 18 kommuner som omfattas är:

Ale Falköping Göteborg Härryda Trollhättan
Kungälv Lerum Lidköping Lysekil Vänersborg
Mariestad Mölndal Partille Skara Kungsbacka
Skövde Stenungssund Uddevalla

Dessa arton kommuner har cirka 1,2 miljoner invånare samt en omsättning totalt i detaljhandeln på cirka 82 miljarder kronor och en total hushållskonsumtion på 233 miljarder kronor år 2015 (enligt Handelns utredningsinstitut). Detta är landets näst största efter Stockholms län.

”Vi har idag en mycket stark efterfrågan på våra serier. Att vi nu kan lägga till en oslagbar räckvidd i denna eftertraktade del av landet är helt fantastiskt ”, säger Försäljningschef Cecilia Claesson.

För mer information, kontakta pr- och kommunikationschef Malin Otterström Telefon: 0739 76 26 94 Mail: malin.otterstrom@jcdecaux.com