100-wattaren Summit inspiration med JCDecaux
De har klarat sig igenom nålsögat och blivit nominerade i 100-wattaren. Nu har du möjlighet att bli inspirerad av några utvalda case bland årets nomineringar som har uppnått grym effekt! Välkommen till årets Summit Inspiration hos JCDecaux, en inspirerande förmiddag där vi tillsammans med Sveriges Annonsörer har bjudit in några av de bidrag som nominerats i årets 100-wattare!
Tid: 2019-11-07, 08:00-11:40
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
Kl 08.00-08.30 – Frukost och mingel
Kl 08.30-08.50 – CASE 1:
Det är en sport att gå på Leo’s – Leo’s Lekland, BerntzonBylund
Genom att förändra synen på Leos och positionera oss som en plats för fysisk aktivitet och idrott lyckades vi få fler barn än någonsin att röra på sig – ivrigt påhejade av de vuxna. Aldrig har det hoppats, sprungits, klättrats och stojats mer!
Kl 08.50-09.10 – CASE 2:
En större uppgift – Polismyndigheten, Prime Weber Shandwick & Scream
Den enade verksamma poliser med de som drömmer om att bli det i uppfattningen om – att ta på sig en uniform också innebär att ta på sig en större uppgift. Att yrket har ett viktigt uppdrag med möjlighet att göra skillnad i människors liv. Varje dag.
Kl 09.10-09.20 – Mingel- och fikapause
Kl 09:20-09:40 – CASE 3:
50/50 – Burger King, INGO
Trots att vi var trea på bollen att lansera vegetariska alternativ lyckades Burger King få både svensk och global publicitet kring sin växtbaserade burgare, locka in flera trogna MAX-gäster till sig och lyfta försäljningen med 28 procent.
Kl 09.40-10:00 – CASE 4:
Grönborg Live – Oddset Svenska Spel Sport & Casino, Perfect Fools
Med en virtuellt klonad förbundskapten som programledare, utrustad med ett avancerat AI som levererade förhandstips till matcherna skapade vi ett nytt programformat som väckte målgruppens intresse och gav dem relevant och värdefull kunskap.
Kl 10.00-10:10 – Mingel- och fikapause
Kl 10.10 -10:30 – CASE 5:
Bakom varje Blocketannons finns en berättelse – Blocket, Emakina DBG
Vi har skapat ett koncept som upplevs som underhållning snarare än reklam och återvunnit svenska folkets kärlek och lojalitet. Och därmed motat gratistjänsterna i grind och befäst Blockets position som prisvärd kvalitetsaktör inom köp- och sälj.
Kl 10.30 -10:50 – CASE 6:
Pappaskämtet, Jotun – Demidekk, Dear Friends
När Jotun lanserade nya Demidekk Infinity, trotsade vi branschnormen och vågade använda humor istället för rationella argument. Som ett resultat av detta lyckades Jotun öka sin försäljning under stenhård konkurrens på en stagnerande marknad.
Kl 10.50 -11:00 – Mingel och fikapause
Kl 11:00-11:20 – CASE 7:
Ölavtalet – Norrlands Guld Spendrups, Åkestam Holst NoA
Genom att hitta en konkret lösning på ett samtida problem – avbokandet – lyckades Norrlands Guld under endast sex veckor få över 25 000 svenskar att skicka ett juridiskt bindande ölavtal till en vän.
Kl 11:20-11:40 – CASE 8:
Com Hem till svindlande hastigheter – Com Hem, M&C Saatchi
Hur skulle vi nå fram till vår målgrupp med det slitna argumentet ”snabbt bredband”? Jo, genom att visa vad det kan ge dem: nämligen svindlande hastigheter. Vi omvandlade något rationellt till emotionellt och träffade vår målgrupp rakt i hjärtat.
Du anmäler dig till eventet på Sveriges Annonsörers hemsida.
Varmt välkommen
JCDecaux & Sveriges Annonsörer