Årets sista Månadens Casefrukost
Missa inte JCDecaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om arbetet bakom sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer!
Tid: 2019-12-04, 08:00-09:30
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
Kl 08.00–08.25 – Frukost och mingel
Kl 08.25–08.30 – JCDecaux och Resumé hälsar välkommen
Kl 08.30–08.55 – CASE 1:
Gör Plats måste få ta plats
Bland personer med funktionsnedsättning tillhör en betydligt mindre andel arbetskraften än i befolkningen som helhet. Detta vill Arbetsförmedlingen ändra på genom konceptet Gör Plats.
Josephine Wallin Ankarstrand, creative director, och Claes Kjellström, creative managing partner på Le Bureau berättar om konceptet som har vunnit Guldägg och pallplatser i EPICA.
Kl 08.55–09.15 – CASE 2:
Knäckta nackarna och ledbrutna lastbilschaufförer lanserade ett styrsystem
En studie från Volvo Trucks visar att åtta av tio lastbilschaufförer har problem med nacke och rygg, problem som uppstår efter många timmar bakom ratten längs ojämna vägar. När Volvo Trucks skulle lansera det nya styrsystem Volvo Dynamic Steering i USA tog man hjälp av ledbrutna lastbilschaufförer, styrsystemet är just byggt för att minska muskelansträngningen som kommer med att köra långtradare.
Daniel Sjöstrand, planner, och Maria Fridman, kreatör/AD på Forsman & Bodenfors berättar om kampanjen ”Truck Stop Neck Cracking”.
Kl 09.15–09.30 – Mingel och avslutning
Varmt välkommen
JCDecaux & Resumé
Boka plats
Eventet är tyvärr fullbokat.