Casefrukost med Com Hem & IKEA
Missa inte Resumés och JCDexaux populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi ta del av två intressanta case presenterade av IKEA och Com Hem.
Tid: 2018-04-18, 08:00-09:30
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
Com Hem – Hur du förmedlar starkare upplevelser med din kommunikation
Com Hem valde att lämna de populära och humoristiska reklamtvillingarna Judit & Judit bakom sig och ersatte dem med välproducerade allegorier för att lyfta fram sin play-tjänst och bredbandsräckvidd. Åke Balfors, Advertising Manager på Com Hem höll ett inspirerande case om att våga skrota ett av Sveriges mest populära reklamkoncept och strategin som gjort det nya kommunikationskonceptet till en succé.
IKEA – Där livet händer
Hösten 2016 lanserade IKEA sitt nya långsiktiga varumärkeskoncept ”Där livet händer”. Patrik Nygren-Bonnier, marknadschef på IKEA Sverige, berättade om arbetet bakom den framgångsrika lanseringen och visade upp några av de senaste exemplen på IKEA:s hyllade och Guldäggsnominerade reklam.