Casefrukost med HIQ & Adobe / Abby Priest
Missa inte Resumés och JCDexaux populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi ta del av två intressanta case presenterade av byråerna HIQ och Abby Priest.
Tid: 2018-03-14, 08:00-09:30
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
HIQ – Volvo: VR som marknadsföringskanal
Volvo Cars positionerar sig som ett premiumföretag genom kreativ kommunikation och smarta digitala lösningar. En av många kommunikationsutmaningar är att förklara nyttan med tekniken, och att förmedla Volvos arv till en ny premiumpublik. Johan C. Brandstedt berättade hur HiQ skapade en VR-upplevelse som låter besökare till Volvos mässor och showrooms svepas iväg till det förtrollande Skandinavien för en transformativ upplevelse av hur tekniken räddar liv.
Abby Priest – Adobe: När Edvard Munchs penslar fick nytt, digitalt liv
Adobe och Abby Priest väckte liv i Edvard Munchs 100 år gamla penslar, och gjorde dem digitala. Kampanjen, som väckte stort engagemang i målgruppen, blev den stora vinnaren under den senaste upplagan av 100-wattaren, där juryn konstaterade:
”Årets 100 Watts-vinnare hyllar hantverket och binder på ett engagerande sätt samman historiens vingslag med framtidens kommunikation. Genom att skapa en brygga mellan de gamla mästarna och dagens kreatörer har de inte bara adderat själ och känsla till en i grunden teknisk produkt, utan de lyckas också driva effekt och affär hos en kräsen målgrupp på ett imponerande starkt sätt.”
Oskar Hellqvist, Creative Director på Abby Priest, berättade om arbetet med den hyllade kampanjen.