Skip to content
Logga in
JCDecaux Upload
JCDecaux Upload är den plats där du laddar upp dina original för tryck.
Logga in
Logga in med lösenordet som du får av oss när du bokar kampanjen. Saknar du lösenord är det bara att kontakta oss.
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
  • Utomhusformat
    • Alla format
    • Digisize
    • Eurosize
    • Fullsize
    • Bigsize
    • Supersize
    • Innovate
  • Kampanjplanering
    • Kampanjverktyg
    • Prislista 2019
    • Materialspecifikation
    • Vanliga frågor
  • Smart City
    • Erbjudande till städerna
    • Offentliga toaletter
    • Lånecykelsystem
    • Väderskydd
    • Andra smarta lösningar
  • Aktuellt
    • Nyheter
    • Casefrukost
    • Pressrum
  • Kontakt
    • Kontaktinformation
    • Medarbetare
    • Lediga tjänster
    • Om oss
  • Utomhusformat
    • Alla format
    • Digisize
    • Eurosize
    • Fullsize
    • Bigsize
    • Supersize
    • Innovate
  • Kampanjplanering
    • Kampanjverktyg
    • Prislista 2019
    • Materialspecifikation
    • Vanliga frågor
  • Smart City
    • Erbjudande till städerna
    • Offentliga toaletter
    • Lånecykelsystem
    • Väderskydd
    • Andra smarta lösningar
  • Aktuellt
    • Nyheter
    • Casefrukost
    • Pressrum
  • Kontakt
    • Kontaktinformation
    • Medarbetare
    • Lediga tjänster
    • Om oss
  • Logga in
  • English
14 Mars

Casefrukost med HIQ & Adobe / Abby Priest

Missa inte Resumés och JCDexaux populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi ta del av två intressanta case presenterade av byråerna HIQ och Abby Priest.

Tid: 2018-03-14, 08:00 - 09:30

Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm


Program den 14:e mars

HIQ – Volvo: VR som marknadsföringskanal
Volvo Cars positionerar sig som ett premiumföretag genom kreativ kommunikation och smarta digitala lösningar. En av många kommunikationsutmaningar är att förklara nyttan med tekniken, och att förmedla Volvos arv till en ny premiumpublik. Johan C. Brandstedt berättade hur HiQ skapade en VR-upplevelse som låter besökare till Volvos mässor och showrooms svepas iväg till det förtrollande Skandinavien för en transformativ upplevelse av hur tekniken räddar liv.

Abby Priest – Adobe: När Edvard Munchs penslar fick nytt, digitalt liv

Adobe och Abby Priest väckte liv i Edvard Munchs 100 år gamla penslar, och gjorde dem digitala. Kampanjen, som väckte stort engagemang i målgruppen, blev den stora vinnaren under den senaste upplagan av 100-wattaren, där juryn konstaterade:

”Årets 100 Watts-vinnare hyllar hantverket och binder på ett engagerande sätt samman historiens vingslag med framtidens kommunikation. Genom att skapa en brygga mellan de gamla mästarna och dagens kreatörer har de inte bara adderat själ och känsla till en i grunden teknisk produkt, utan de lyckas också driva effekt och affär hos en kräsen målgrupp på ett imponerande starkt sätt.”

Oskar Hellqvist, Creative Director på Abby Priest, berättade om arbetet med den hyllade kampanjen.

JCDecaux & Resumé – vimmelbilder

Huvudkontor

Stureplan 13
111 45 Stockholm
Övriga adresser

E-post

[email protected]
[email protected]

Följ oss

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev:

Vänligen ange en giltig e-postadress

Vänligen acceptera villkoren nedan

Behandlar dina uppgifter...

Följ oss

Vi är 100% klimatneutrala

Integritetspolicyn  ©2019 JCDecaux. All Rights Reserved.
Jag godkänner att denna webbplats lagrar och bearbetar mina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.GodkännLäs mer här