Casefrukost med Risifrutti / Saatchi&Saatchi och Forsman&Bodenfors
Missa inte Resumés och JCDecaux casefrukost där du får möjlighet att lära och inspireras av aktuella och innovativa case från Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer. Den 14 februari kickstartartade vi första frukosten för 2018 med två spännande case. Tack till alla som kom och stort tack till Jacob Nelson och Leo Bovaller på Forsman & Bodenfors, Alia Jassim på Orkla Foods Sverige Katja Janford på Saatchi & Saatchi för att ni delade med er av era case.
Tid: 2018-02-14, 08:00-09:30
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
Saatchi & Saatchi & Orkla Foods – När Risifrutti blev Risitutti
Varje år diagnostiseras över 9 000 kvinnor med bröstcancer. Bröstcancer blir allt vanligare och smyger sig ner i åldrarna, men en tidig upptäckt kan rädda liv. Risifrutti döpte om två miljoner förpackningar till Risitutti för att uppmärksamma hur svårt det kan vara att upptäcka bröstcancer. Och för att påminna om hur viktigt det är att kolla en extra gång. Alia Jassim, brand manager för Risifrutti på Orkla Foods och Katja Janford från byrån Saatchi & Saatchi berättade om idén, genomförandet och resultatet.
Boxes – Forsman & Bodenfors hyllade kampanj för Uber
Vi har alla varit där. Fast i trafiken. Desperat jakt efter parkeringsplats. Frustrerade, arga och sena. Lösningen på problemet är att vi åker tillsammans. Jacob Nelson och Leo Bovaller på Forsman & Bodenfors berättade om Ubers värderingsdrivna kampanj, där lådor får dramatisera trafiksituationen och illustrera de jobbiga situationer man kan hamna i när man kör bil.