Casefrukost med TUI & IKEA/Acne
Missa inte Resumés och JCDexaux populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi ta del av två intressanta case om Åhlens och Sveriges Radio presenterade av reklambyråerna Forsman & Bodenfors och Uncle Unicorn.
Tid: 2019-02-12, 08:00-09:30
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
TUI – Från Stig-Helmer till For You
Efter att ha genomfört namnbytet från Fritidsresor till TUI har strategin förändrats radikalt. Det handlar inte längre om att göra same-same utan att tänka nytt, våga sticka ut och att ta första platsen. Johan Ydring, Head of Brand & Performance Marketing på TUI, berättade om förnyelsen.
Acne – IKEA’s response to Balenciaga
Blixtkampanjer, ett arbetssätt i tiden där modiga och agila varumärken når ut till sin målgrupp med hjälp av relevanta idéer i digitala kanaler. Acne’s kreativa chef Johan Bello berättade om hur Acne fick IKEA att svara på Balenciagas kopia på den blå påsen. Kampanjen IKEA’s response to Belanciaga har lyfts upp av allt från Harper’s Bazaar och Vogue till Highsnobiety och Pewdiepie, har lovordats med över 30 prestigefulla priser och landat som en av IKEA’s mest framgångsrika kampanj.