Höstpremiär för Månadens Casefrukost
Missa inte JCDecaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om arbetet bakom sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer! Denna gången fick vi höra två spännande case om Felix kampanj "Ketchupeffektent" presenterad av reklambyrån Åkestam Holst och om Best Western's kampanj "Fakecation" presenterad av reklambyrån Nord DDB.
Tid: 2019-08-28, 00:00
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
Åkestam Holst – FELIX – Ketchupeffekten!
Hur skapar man ny och kreativ reklam för en produkt som har varit med sedan år 1801? Projektledaren Daniel Smedfors och art director Patrik Reuterskiöld från reklambyrån Åkestam Holst berättade om arbetet med Felix Ketchup och kampanjen som fick siffrorna att gå i taket.
Nord DDB – Best Western Hotels – Fakecation!
I våras fejkade en mängd influencers att de var i Umeå vilket visade sig vara en kampanj från hotellkedjan Best Western. Malin Marklund, projektledare, Susanne Johansson, PR director och Anna Olivemark Head of SoMe från Nord DDB berättade om kampanjen där man ökade kännedomen om varumärket samt antalet bokningar genom att uppmuntra till ”fakecations”.
JCDecaux och Resumé