JCDecaux, Google och Tele2 visar magin med AI i banbrytande utomhuskampanj
Upplev en förtrollad julvärld mitt i Stockholm. Föreställ dig pepparkaksbroar på Kungsgatan, ekorrar som mumsar ekollon på Stureplans “Svampen” och gigantiska julklappar på Sergels Torg. I en unik utomhuskampanj förvandlar Google och Tele2 Stockholms gator till ett sagolikt vinterlandskap och erbjuder julklappstips med hjälp av AI.
Kampanjen, som genomförs i samarbete med JCDecaux, visar upp kraften i Googles AI-drivna funktioner. Med hjälp av kraftfulla redigeringsverktyg i Google Pixel skapas magiska julscener på digitala utomhustavlor, och ger förbipasserande en glimt av vad som är möjligt när Stockholms innerstad förvandlas till en förtrollad julvärld.
I samarbete med Google har vi tagit ut fyra digitala tavlor placerade på Kungsgatan, Drottninggatan, Stureplan och vid Sergels Torg som fungerar som inspirationsarenor för vad man kan göra med Google Pixel. Vi använder oss av den fysiska platsen för att generera fantastiska jullandskap där du som passerande befinner dig. Kampanjen är banbrytande och ger oändligt med inspiration för hur man kan arbeta med DOOH. Utomhus är helt rätt arena för produktlansering och med Googles geniala kreativa grepp talar detta för succé, säger Cecilia Claesson, Försäljningsdirektör på JCDecaux.
Googles AI-assistent Gemini har också en framträdande roll i kampanjen och visar hur den kan inspirera förbipasserande med julklappstips och idéer.
Genom att kombinera den kreativa kraften i Google Pixel med den visuella effekten av digital utomhusreklam kan vi skapa en minnesvärd upplevelse för alla ute i julhandeln. De AI-drivna funktionerna i Google Pixel gör att användaren har kraftfulla redigeringsverktyg nära till hands och vi är glada att kunna visa upp hur de kan förgylla julstämningen, säger Viktor Thunmarker, Senior Product Marketing Manager på Google.
Kampanjen är live under vecka 51 och syns utöver de fyra specialinstallationerna i Stockholm på JCDecauxs digitala nätverk i hela landet.
Arbetsgrupp för kampanjen:
Google
Tele2
Monks
JCDecaux
För mer information:
Malin Otterström, kommunikationschef JCDecaux
[email protected]
073-976 26 94