Månadens Casefrukost 16/5 i Göteborg

Nästa vecka har du som befinner dig i Göteborg en unik möjlighet att höra några av Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om arbetet bakom sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer.


Tid:
Torsdag den 16:e maj, kl 08:00-09:30.
Plats: Radisson Blu Scandinavia, Södra Hamngatan 59, Göteborg
Arrangörer: JCDecaux och Resumé

Anmäl dig till eventet här

Program den 16:e maj

Kl 08.00–08.30 – Frukost och mingel

Kl 08.30–08.35 – JCDecaux och Resumé hälsar välkommen

Kl 08.35–08.40 – JCDecaux Update: JCDecaux´s Peter Johansson inleder med några inspirerande och framgångsrika utomhuscase.

Kl 08.40–09:05 – The World’s Most Claustrophobic Cinema
Göteborg Film Festival vill utmana det traditionella sättet att uppleva film. Under årets festival fick utvalda besökare se Harry Martinssons rymdepos Aniara i specialbyggda kistor. Jens Flensburg, projektledare på Stendahls och Kim Nilsson, marknadschef på Filmfestivalen, berättar om skapande av kampanjen som kom att bli en viral succé.


Kl 09:10–09:35 – The E.V.A. Initiative: Equal Vehicles for All

Kvinnor löper större risk än män att skadas vid en bilolycka. Anledningen? De flesta bilar är designade för genomsnittsmannen och testas främst på manliga krocktestdockor. Men på Volvo har man samlat olycksdata i över 40 år, vilket har lett till att Volvos bilar kan skydda alla människor jämlikt. För att göra alla bilar säkrare för kvinnor så samlade Forsman & Bodenfors därför ihop all Volvos säkerhetsforskning och gjorde den tillgänglig för alla bilmärken. Om detta kommer Sophia Lindholm, kreatör på Forsman & Bodenfors, berätta om och hur responsen har blivit från omvärlden.

 

Kl 09:40 – Mingel och avslutning

 

Varmt välkommen
JCDecaux & Resumé