Casefrukost den 20:e mars

Missa inte JCDecaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om arbetet bakom sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer.

Arla – Pjölk som inte smakar mjölk.
Hur vänder man trenden för en dryck som kommit lite i skymundan? Man hyllar den goda smaken såklart! Rickard Beskow och Jerker Winther på ÅkestamHolst berättade om arbetet kring Arlas reklamkoncept ”Bara mjölk smakar mjölk” som bland annat vann 100watt i konsumentkategorin förra året.


Klarna – Smoooth Dogg: How to break brands into pop culture
Den 17 januari kom nyheten att Snoop Dogg investerar i Klarna, en nyhet som blev viral och trendade på twitter, fick rubriker i allt ifrån Forbes till Paper Mag och till och med blev en astro meme. Jesper Andersson, communications planner, och Susanne Johansson, PR Director på NORD DDB berättade om sin strategi att göra varumärken till en del av popkulturen och hur kampanjen med Smoooth Dogg kom till.


JCDecaux & Resumé

Vimmelbilder: