MÅNADENS CASEFRUKOST DEN 21 NOVEMBER

Missa inte JCDecaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi höra två spännande case om samarbetet med Samsung och Axel Arrigato samt om Zetas hyllade kommunikationskoncept ”Från en familj där mat är kärlek”.

Samsungs och Axel Arigatos genomskinliga succé

Samsung X Arigato är resultatet av ett nordiskt samarbete mellan världens största mobiltelefontillverkare och ett av världens hetaste sneakerföretag. Det övergripande temat för kampanjen, ”I can see clearly now”, genomsyrar alla uttag, från den genomskinliga klädeskollektionen, modefotograferingen med turnéaktuella Teyana Taylor till spektakulära lanseringsevent. Claes Carnefeldt, Creative Director på ansvariga byrån BLCK Communication, och Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadsdirektör på Samsung berättade, med full transparens, om kampanjen.

Zeta – Från en familj där mat är kärlek

Zetas historia tar sin början i tidigt 60-tal, i en fiskeby i södra Italien då den unge Fernando Di Luca tog sin scooter och styrde mot Sverige för att börja ett nytt liv. Drygt tio år senare importerade han den första olivoljan till Sverige och startade familjeföretaget Gruppo Di Luca. Företagets historia var utgångspunkten när Zeta, tillsammans med mediebyrån MEC, reklambyrån Hummingbirds och den fristående copywritern Mattias Jerslid satte sig ned vid skissbordet för första gången. Vi fick höra om hur det framgångsrika reklamkonceptet ”Från en familj där mat är kärlek lyckades ta Zeta till att bli ett älskat och folkkärt varumärke genom storytelling.

Talare: Peder Westerberg, creative director Hummingbirds, Mattias Jersild, Independent Copywriter Aulum, och Kim Saxberg, Strategic Planner IKEA Creative Hub.

Vimmelbilder