MÅNADENS CASEFRUKOST 16:E MAJ

Missa inte månadens casefrukost där du får möjlighet att lära och inspireras av några av de mest intressanta kampanjerna i Sverige. Tillsammans med Resumé bjuder vi en gång i månaden in Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer som får visa ett aktuellt och innovativt case.

Åhléns – Det medvetna varuhuset

Åhléns är ett varuhus för alla, som de senaste åren skapat uppmärksamhet med sin inkluderande och samhällsengagerade kommunikation. Med starka konkurrenter i många olika kategorier har en tydlig strategi varit absolut avgörande. Vi fick höra Maria Bergkvist från Forsman & Bodenfors berätta mer om arbetet bakom kampanjerna.

Så skapades den dubbla Guldäggsvinnaren ”Hela Sveriges radio”

Sveriges Radio och Uncle Unicorn skickade ut 25 filmfotografer till 25 olika orter, för att filma ett och samma dygn; den 14 februari 2017. Detta för att uppmärksamma P4:s 40-årsjubileum i ett unikt och banbrytande kommunikationsprojekt. Kampanjen ”Hela Sveriges radio” belönades i år med två guldägg, och beskrevs av juryn som något som ”strider för oss vanliga dödliga mot fysikens lagar”. Christian Rauch, biträdande kommunikationsdirektör på SR, och Claes Nevréus, projektledare på Uncle Unicorn (före detta CP+B Scandinavia) berättade om arbetet med och resultatet av en av Sveriges mest ambitiösa kampanjer någonsin.

 

Vimmelbilder