MÅNADENS CASEFRUKOST 29 AUGUSTI

Den 29 augusti drog vi igång igen! Missa inte Resumés och JCDexaux populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi ta del av två intressanta case presenterade av Cancerfonden och reklambyrån Åkestam Holst.

 

Billboards Beyond Borders
Billboards Beyond Borders av Reportrar Utan Gränser och Åkestam Holst bröt ny mark genom att utnyttja ett kryphål i Google Street View för att skapa en ny typ av effektfull utomhusreklam – som bara existerade online.
Existerande budskap på stora utomhustavlor i länder där yttrandefriheten är hotad, ersattes med faktiska citat från journalister som blivit censurerade eller tystade i just dessa länder.
Åkestam Holst-medarbetarna Martin Noreby och Hugo Wallmo, art directors, samt Simon Lublin, copywriter, berättade om den uppmärksammade kampanjen.

 

Cancerfondens prisade kommunikationsarbete
Cancerfonden och King vann Guldägg tidigare i år för den känsloladdade filmen där tittarna få följa en familj där pappan drabbas av cancer. Under sommaren följdes kampanjen upp med en film som återigen belyser hur omgivningen drabbas när någon närstående får cancer. Under kampanjen bytte Cancerfonden namn till exempelvis Moafonden, Farfarfonden och lillasysterfonden.
Jeanette Sundin, chef kommunikation och marknad på Cancerfonden, berättade om Cancerfonden hyllade kommunikationsinsatser.

 

Övriga datum för Casefrukostar 2018:

26 september
24 oktober
21 november

Här hittar du bilder från tidigare frukostar. 

Vimmelbilder