Månadens Casefrukost 26 september

Missa inte JCDexaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi ta del av två intressanta case presenterade av Coca-Cola och Abby Priest.

Allt vi delar förenar oss

Coca-Cola i Sverige fick i somras en unik möjlighet att för första gången skapa en allt igenom svensk reklamkampanj. I kampanjen ”Allt vi delar förenar oss” som är framtagen med hjälp av Jung Relations och Carat vill Coca-Cola nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror och hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Olivia Enquist, marknadsdirektör Coca-Cola AB, berättar mer om hur de lokala kommunikationsinsatserna planerats, genomförts och tagits emot.

 

The Lost Typography of Bauhaus

Det världsberömda och ikoniska designinstitutet Bauhaus lade under 1920- och 1930-talen grunden för modern design och arkitektur. Skolans progressiva ideologi ansågs dock hota den nazistiska agendan och 1932 stängdes den abrupt ned, bara 14 år efter sin födelse. Det plötsliga avslutet resulterade i att en stor mängd verk och alster aldrig hann slutföras, och det som hade kunnat komma att bli designklassiker gick förlorat. I kampanjen ”The Lost Typography of Bauhaus” återupplivar och färdigställer Adobe och Abby Priest typografiska fragment och skisser från skolan till färdiga typsnitt och ger dem nytt liv i händerna på en ny generation formgivare.

Vimmelbilder

        

Övriga datum för Casefrukostar 2018:

23 oktober
21 november

Här hittar du bilder från tidigare frukostar.