Månadens Casefrukost den 23 oktober

Missa inte JCDexaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi ta del av två spännande case presenterade av Björn Borg tillsammans med reklambyrån Nord DDB och Coop.


DDB – Björn Borg bryter normen

Björn Borg är ett litet sportvarumärke i en värld av giganter. För att sticka ut har man också valt en lite annan väg än de större sportvarumärkena när det kommer till hur man pratar om träning och nyttan av den. Det är ingen nyhet vad som händer med din kropp när du tränar, vad som är mer fascinerande är vad som händer i din hjärna. När du tränar frigörs serotonin, adrenalin, dopamin och endorfiner. Faktum är att det kan frigöras så mycket centralstimulerande ämnen att det kan jämföras med vissa typer av Happy drugs. Clara Uddman, Hanna Ternström och Johanna Juhlin berättade om hur Björn Borg tagit fasta på detta i den omtalade kampanjen Chase The Exerhighs.

 

Coop – Ny mark för Änglamark

Coops marknadsdirektör Björn Larsson berättade om hur dom återlanserar sitt ekologiska varumärke Änglamark i en stor kampanj.

Vimmelbilder

        

Övriga datum för Casefrukostar 2018:

Onsdag den 21 november