Varsågoda! Caseseminarium med några av Sveriges främsta kommunikatörer 16/6-2020
Efter tre månaders uppehåll kunde vi äntligen köra ett caseseminarium igen. Med en liten publik på plats fick vi lyssna på tre spännande samtal om kommunikation under Corona-pandemin. Programmet för dagen såg ut så här (filmen ligger under programmet):
JCDecaux & Resumé JCDecauxs VD Magnus Heljeberg och Resumés chefredaktör Fredrik Svedjetun samtalar om krisen utifrån näringslivsperspektivet.
McDonald´s om kommunikation i pandemi
Under Covid19 har den svenska ”modellen” varit mindre elak mot svenska McDonald’s än i de andra nordiska länderna. Staffan Ekstam, marknadschef för Sverige och Jens Welin, kundansvarig på Nord DDB, berättar om hur McDonald’s lokalt agerar i tre olika faser för att vara relevanta för sina gäster. Samtalet kommer kretsa kring vad som fungerat bättre eller sämre än förväntat, och vilka lärdomar har man dragit under den tuffa våren 2020.
Lyko mot strömmen Hur är det att lansera ett nytt nordiskt kommunikationskoncept i coronavirusets tidevarv? Kalle Eliason, marknadschef på Lykos och Walter Naeslund på Honesty, delar med sig av insikterna och samarbetet kring vårens kampanjarbete, e-handelstrender och vikten av att hålla fast vid sina planer.