JCDecaux förstärker sitt erbjudande på Sveriges handelsplatser
JCDecaux har inlett ett långsiktigt samarbete med Svenska Handelsfastigheter, en av landets största fastighetsägare inom externhandel. Samarbetet utökar JCDecaux´s produktportfölj med hundratals nya reklamytor.
Svenska Handelsfastigheter äger, utvecklar och förvaltar externhandelsfastigheter inom väletablerade handelsområden runt om i Sverige.
De nya etableringarna innebär hundratals nya reklamytor och stora möjligheter för köpnära annonsering med bred räckvidd ute i landet. Det blir ett starkt tillskott i JCDecaux´s produktportfölj på Sveriges största handelsplatser där Kungens Kurva och Barkarby ingår sedan länge.
Vår etableringsstrategi har alltid varit att utöka på platser i Sverige där många människor rör sig och som erbjuder maximal räckvidd för våra kunder. De nya etableringarna befäster vårt erbjudande som innefattar flest och bäst reklamplatser på Sveriges ledande handelsplatsområden, säger VD Magnus Heljeberg.
De nya reklamplatserna byggs under Q3 och Q4 och innebär cirka 200 nya reklamytor i Eurosize-format.
Linköping, Malmö, Uppsala, Västerås, Sundsvall och Kalmar är exempel på städer som får en större mängd nya reklamplatser.
Vi är glada över att stärka vår räckvidd i stora delar av Sverige med dessa nya avtal. Handelsplatsområden är mycket attraktiva för våra kunder och det är med glädje som vi går ut med de nya platserna under Q3 i år, säger Cecilia Ottobre, Försäljningsdirektör på JCDecaux.
För mer information, kontakta
Kommunikationschef
Malin Otterström
[email protected]
073-976 26 94