JCDecaux inleder samarbete med Billboard Media och utökar därmed sin produktportfölj med 120 reklamytor i Malmö
Från och med idag den 9 februari utökas JCDecaux´s produktportfölj markant med 120 premiumplacerade Eurosize-skyltar i Malmös A-region. Ökningen möjliggörs genom ett samarbete med Billboard Media.
– De bästa platserna i de största städerna är JCDecaux´s signum och Billboard Medias reklamytor håller samma höga klass som vårt övriga utbud. Detta blir ett mycket väl matchat tillägg i vårt produktutbud och ger en förstärkning i vår storstadsräckvidd, säger Cecilia Claesson, försäljningsdirektör på JCDecaux.
De 120 nya reklamytorna kommer delvis att ingå i riksserier hos JCDecaux men kommer även att kunna köpas som lokala serier. Befintliga kunder kan också känna sig trygga med att man fortsättningsvis kan gå lokalt om det är detta som är behovet.
Martin Bergman, VD för Billboard Media, har länge haft ett gott öga till JCDecaux och ser samarbetet som positivt med ökade möjligheter för både befintliga och nya kunder.
– Detta blir bra för både lokala och rikskunder, vi ska fortsätta att vara förstahandsvalet för utomhusreklam i Malmö. Det blir ingen skillnad för kunderna, man kan fortfarande köpa lokal serie i Malmö på de bästa platserna i Eurosize-format, ett format som redan är JCDecaux´signum.
Räckvidden för de 120 reklamytorna är på hisnande 79% och genererar 6,4 miljoner bruttokontakter per vecka.
För mer information gällande de nya reklamytorna, kontakta försäljningsdirektör Cecilia Claesson:
[email protected]
Telefon: 070-598 21 80