Vi stöttar morgondagens AD-stjärnskott.
Ibland kan det löna sig att göra något extraordinärt för att dra till sig uppmärksamhet hos en framtida arbetsgivare. Julius Tuvenvall, studerande vid Beckmans Design Högskola, fick med hjälp av JCDecaux möjligheten att utannonsera sin ansökan till reklambyrån Åkestam Holst via en utomhuskampanj. Julius egendesignade reklamannons affischerades i en av JCDecaux’s Eurosize-tavlor på Kungsgatan i centrala Stockholm, strategiskt placerad utanför Åkestam Holsts kontor.
– Utomhusreklam finns överallt och är ett bra sätt att nå ut brett men jag tror också att budskapet går att rikta mot en specifik person som Magnus Jakobsson, Åkestam Holsts Creative Director till exempel. Förhoppningsvis sticker min kreativa ansökan ut ifrån alla mailförfrågningar i hans inkorg, säger Julius Tuvenvall.

– JCDecaux vill uppmuntra studenter att skapa mer utomhusreklam, det behövs fler duktiga kreatörer med kunskap och talang inom området. Att få stötta en duktigt och kreativ elev att få göra sin röst hörd på ett roligt och annorlunda sätt känns roligt säger Malin Otterström, PR och Kommunikationschef på JCDecaux.
Enligt Julius Tuvenvall är valet av byrå självklart då han menar att Åkestam Holst är idéstarka med stor kreativ höjd.
– Jag har följt dem under en längre tid och gillar många av deras kampanjer. Jag är nyfiken på hur några av Sveriges bästa kreatörer jobbar helt enkelt.
Julius Tuvenvall blivit kontaktad av Åkestam Holst för en intervju.