JCDecaux hyllar kända reklamkoncept i ny kampanjserie
Reklamkoncept som syns på bra reklamytor blir över tid så pass kända att alla känner till dem. I JCDecaux nya reklamkampanj parafraserar vi några av Sveriges mest älskade och kända reklamkoncept, för att visa hur våra reklamytor hjälpt till att bygga dem.
– Vi har förmånen att få jobba tillsammans med Sveriges starkaste varumärken, vilket vi är väldigt stolta över. Vårt uppdrag på JCDecaux är att våra kunders reklamkampanjer får bästa möjliga exponering i Sveriges 25 största städer. Att många människor ser kampanjerna i en snygg kontext är en viktig faktor för framgången. Det här är ett sätt för oss att hylla våra kunder och de som skapat de här fantastiska kampanjerna, säger Malin Otterström, PR- och kommunikationschef på JCDecaux.
Kampanjen kommer att gå i Resumé och Dagens Media samt i JCDecaux egna kanaler. Den är framtagen i samarbete med reklambyrån Abby Priest, som vann 2 guld, 1 brons och det prestigefulla priset Diamantnyckeln i tävlingen Guldnyckeln 2018.
Arbetsgrupp:
JCDecaux
Malin Otterström
Emmanuelle Boman
Abby Priest
Andreas Morne
Tomas Strand
By Courtesy of
Carlsberg
Comviq
Gainomax
Volvo