JCDecaux stöttar Sveriges krogar
Aldrig har det varit godare att vara en hjälte
JCDecaux Sveriges krogar
Sveriges krogar krisar men tillsammans kan vi hjälpa dem att klara deras tuffaste tid någonsin. Det är budskapet som JCDecaux går ut med i det digitala utomhusformatet Digisize, som finns utomhus på gator och torg.
Det kommer en dag när detta lägger sig och då vill vi ha våra fantastiska krogar kvar. Vi kan alla bidra till att hålla ekonomin levande, vi får bara tänka i nya banor, säger JCDecaux´s VD Magnus Heljeberg.
Idén föddes i det enkla konstaterandet att det i princip var tomt på restaurangerna kring JCDecaux´s huvudkontor. Och JCDecaux´s team, liksom många andra bolag i mediebranschen, träffar sina kunder och samarbetspartners ute på restauranger över en frukost eller lunch.
Den egna lösningen för att stötta krognäringen blev att skapa denna utomhuskampanj som JCDecaux helt bekostar och gör på eget initiativ.
Från och med måndag kommer JCDecaux dessutom att bjuda byråer på lunch varje dag i tre veckors tid. Lunchen kommer att beställas från olika krogar och kommer att levereras till olika byråer som JCDecaux samarbetar med, en byrå varje dag. Kampanjen går under hashtaggen #payitforwardforsweden och förhoppningen är att fler ska göra som JCDecaux och bjuda kunder, samarbetspartners eller vänner och familj på mat från krogen.
Dessutom införs fredagsluncher levererade till kontoren och depåerna där JCDecaux finns runtom i landet. Kunder som har möjlighet får helt enkelt komma och luncha på JCDecaux´s kontor.
På detta enkla sätt stöttar vi restaurangnäringen och det tycker vi att alla som har möjlighet ska göra, säger Magnus Heljeberg
Kampanjen rullar från idag fredag den 20 mars på JCDecaux Digisize och tre veckor framåt.
För frågor vänligen kontakta
Malin Otterström
Tel: 073-976 26 94
Email: [email protected]