Vi älskar att bjuda på lunch!
Förra veckan lanserade vi på JCDecaux en utomhuskampanj för den krisande krogbranschen med uppmuntran om att fortsätta köpa lunch på restaurangerna. Vi började också att buda luncher till medie- och reklambyråer som vi samarbetar med för att hjälpa till på ett konkret vis.
Vi får mycket kärlek och fin respons för vårt initiativ och vi är väldigt lyckliga över att kunna göra något bra för våra krogar i kombination med att överraska byråerna som vi samarbetar med. Det är en win-win för alla inblandade och det är fantastiskt att kunna skänka någon ett leende på läpparna i den här tuffa tiden som vi alla upplever just nu. Tillsammans kan vi göra skillnad men människor behöver agera här och nu innan ännu fler krogar tvingas stänga, säger JCDecaux´s pr- och kommunikationschef Malin Otterström.
Kampanjen går under hashtaggen #payitforwardforsweden och den syftar till att uppmuntra alla som har möjlighet att hjälpa krogarna att överleva sin stora kris som redan nu har gjort tusentals människor arbetslösa, genom att bjuda vänner eller kollegor på lunch.
Under veckan har vi budat ut cirka 150 luncher och vi kommer att fortsätta att buda ut luncher fram till påsk.
För frågor vänligen kontakta
Malin Otterström
Tel: 073-976 26 94
Email: [email protected]
Aldrig har det varit godare att vara en hjälte
JCDecaux Sveriges krogar