När kreativiteten
inte känner
några gränser.
När idéerna sträcker sig utanför ramarna är det trist att låta sig begränsas av fyra hörn. Det finns inget vi uppskattar mer än kreativa speciallösningar och är måna om att ge er de bästa förutsättningar för att kunna göra riktigt uppmärksammade kampanjer.
Vi gillar att vara
kreativa bollplank.
Vi utvecklar ständigt förutsättningarna för innovativa lösningar som passar alla kunder, oavsett budget, format och kampanjstorlek. Har du en idé men är osäker på om den går att genomföra? Utmana oss!
Praktexempel.
Nedan har vi samlat några exempel på riktigt kreativa kampanjer. Det är allt från mindre lösningar där motiven sticker ut från skylten, till stora installationer, 3D-lösningar och helfolieringar. Det är affischer som blinkar, låter och doftar. Det är interaktiva tv-skärmar som får förbipasserande att stanna till. Låt dig inspireras!
Digital Smart Content.
Det finns många fördelar och möjligheter med digital utomhusmedia. Framförallt är det oslagbart när man vill interagera med mottagaren utomhus. DOOH är flexibelt, kreativt och ger möjlighet till att inleda en dialog med konsumenten. DOOH gör det även möjligt att ändra och tidsanpassa budskap i realtid, och dessutom komplettera med innehåll som tex nyhets-, väder- eller trafikinformation. DOOH kräver permanentström och finns än så länge i de största städerna.
Sampling.
Gratis är gott. Med sampling kan du dela ut varuprover helt utan personal på plats. På eller i reklamytan fästs en behållare där förbipasserande kan ta sitt exemplar av din produkt. Vi fyller på den efter dina önskemål, till exempel en gång per dag. Sampling kan göras på alla fasta ytor i alla städer. Om det är bildväxlande ytor gör vi en specialvariant med behållare på sidan av skylten.
Lenticular.
Lenticular är en optisk effekt som gör att motivet förändras beroende på vilken vinkel man ser det från. Tar man till exempel ett steg åt sidan eller närmre skylten, ändras motivet. Affischen trycks på ett räfflat material med upp till 60 olika färgnyanser.
2D & 3D.
Utstickande objekt kan skapas med antingen ett platt motiv (2D) eller ett format material (3D). Det som sticker ut får inte riskera att skada någon, därför måste lösningen alltid godkännas av respektive kommun.
Showcase.
Show, don’t tell! Med showcase har du chansen att bokstavligen visa upp ditt varumärke. Vi kan bygga om reklamtavlan invändigt så att den fungerar som ett skyltfönster, eller annat liknande ändamål. (Observera att det inte alltid går att utnyttja hela ytan i alla tavlor).
Specials.
Vi älskar att komma på nya lösningar. Du vet allt om ditt varumärke och vi vet allt (hoppas vi) om utomhusmediet. Hör gärna av dig till oss med tankar och funderingar så kan vi göra fantastiska jobb tillsammans!