För att din kampanj ska få bästa effekt är det viktigt att synas på rätt ställe. Därför handplockar vi noga platserna för våra reklamytor så att ditt budskap når en köpstark publik vid rätt tillfälle.
Alla våra reklamytor och gatumöbler underhålls omsorgsfullt varje dag så att ditt budskap presenteras i en så snygg kontext som möjligt!
Format för alla
budskap och tillfällen.
Olika budskap och målgrupper kräver olika medielösningar. Oavsett om du vill annonsera brett över hela landet eller göra en specifik insats på en utvald plats, har vi formaten som passar. Fråga oss gärna om råd!
Materialsepecifikationer
Prislistan 2024
RÄTT FORMAT PÅ RÄTT PLATS
Var vill du synas?
Välj plats nedan för att se vilka format vi erbjuder i respektive område:
Frågor och svar
Vilka är utomhusreklamens främsta egenskaper?
Med utomhusreklam får du en hög frekvens till en låg kontaktkostnad då ditt budskap når ett stort antal människor flera gånger under kampanjperioden. Utomhusreklam genererar en hög räckvidd, även i en specifik stad. Mediet passar utmärkt för varumärkesbyggande reklam såväl som för utbudsreklam. Utomhusreklam är dessutom det sista massmediet i ett föränderligt medielandskap.
Varför välja utomhusreklam?
Utomhusreklamen går inte att klicka bort, zappa bort eller sänka ljudet på. Och den finns där de stora folkströmmarna rör sig. Våra utomhusmedier når 70% av alla svenskar i åldern 15-79 år i de 25 största städerna. Om du vill nå ut med ditt budskap snabbt, till många, är utomhusreklam det bästa medievalet.
Vad är OTS/OTH?
Antal gånger den genomsnittlige individen i målgruppen har möjlighet att komma i kontakt med reklambudskapet under en kampanjperiod i genomsnitt (totalt antal möjliga kontakter med mediet/individer).
Vad är frekvens?
Antal gånger som en person i genomsnitt har möjlighet att se kampanjen.
Hur räknar ni räckvidd?
Vi räknar räckvidd på två sätt; nettoräckvidd är antal unika personer som nås av reklambudskapet (en person kan enbart räknas en gång) bruttoräckvidd är antal kontakter (en person räknas flera gånger)