Casefrukost med Burger King och Ingo
Missa inte JCDecaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om arbetet bakom sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer. Denna gången fick vi höra två spännande case om en Porrfri Barndom och Burger King presenterade av reklambyrån Ingo.
Tid: 2019-05-15, 08:00-09:15
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
Ingo – En Porrfri Barndom – En banbrytande kampanj
Idag har 8 av 10 barn sett porr. Porren är ett växande problem i samhället och påverkar flera aspekter av uppväxten hos våra barn. MEN hur gör man en kampanj som handlar om porrens utbredning bland barn i samhället utan att riskera att de exponeras ytterligare? Du får helt enkelt ta hjälp av modern teknik och beprövade mediakanaler.
Tillsammans med JCDecaux och Ingo gick man ut med en unik utomhuskampanj med pixlade bilder och rubriken “Denna annons är barnförbjuden”. Hör reklambyrån Ingo berätta om hur Assently CoreID kan användas till att sprida viktigt budskap.
Burger King – Från brief till miljoner exponeringar på sex dagar
Hur du på sex dagar går från brief till flera miljoner exponeringar (och samtidigt även hinner lyckas bli hotad av ett amerikanskt multinationellt företag, flytta synen på ditt egna varumärke och slutligen vinna lite priser på kuppen). När det efterlängtade spelet Read Dead Redemption 2 lanserades lyckades Burger King på några få dagar hacka spelet och därigenom både skapa uppmärksamhet bland miljoner men samtidigt också förändra synen på varumärket bland unga ad-blockande svenskar. Kom och lyssna till när Burger Kings VD Iwo Zakowski och INGOs Head of planning Simon Stefansson berättar om hur du kan omfamna och få ut idéer snabbt när det gäller.
JCDecaux & Resumé – vimmelbilder
Boka plats
Eventet är tyvärr fullbokat.