Casefrukost med River och Nord DDB
Missa inte JCDecaux och Resumés populära casefrukostar där du får möjlighet att höra Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer berätta om arbetet bakom sina hyllade reklamkoncept och innovativa kampanjer! Den här gången fick vi höra två spännande case presenterade av byråerna Nord DDB och River!
Tid: 2019-09-25, 08:00-09:30
Plats: JCDecaux Stockholm, Stureplan 13, 2tr, Stockholm
RIVER – När pojkarna blev girls
I våras spelade Brommapojkarna i en matchtröja med BrommaGirls tryckt på ryggen – för att belysa betydelsen av normer i sportvärlden och klubbens omfattande jämställdhetsarbete. Malin Evrenos, Associate Creative Director och Janna Norberg, Art Director på River berättade om kampanjen som fick Sverige att bubbla över av både ilska och glädje i våras.
Nord DDB – Bihotellet
Med konceptet ”Stora nog att göra skillnad” har McDonald’s stärkt sitt varumärke, vänt en vikande gästkurva och slagit alla tiders försäljningsrekord.Den senaste kampanjen, som hyllar lokala hållbarhetsinitativ, har uppmärksammats globalt genom det lysande initiativet ”McHive” – världens första McDonald’s för bin.
Nu utökas initiativet till att även omfatta vildbin genom att ta fram utomhustavlor intill restaurangerna där bina kan bo. Samtidigt har McDonald’s startat ett samarbete med JCDecaux för att skapa fler boplatser åt vildbin på baksidorna av utomhusreklambolagests tavlor runt om i landet. Lisa Ström, Copywriter och Susanne Johansson, PR Director på Nord DDB berättade om den hyllade kampanjen och initiativet till att rädda Sveriges bin.
Gillar du våra casefrukostar?
Boka in höstens datum i kalendern redan nu:
Onsdag den 23:e oktober
Onsdag den 20:e november